![]() |
TAMER ASHRAF DİRİLİŞ POSTASI |
Üniversite adaylarının üniversite ortamını seçerken doğru
tercihte bulunmaları büyük önem taşıyor.
Üniversite seçimi, öğrencilerin geleceğine yön veren,
hayatını şekillendiren önemli bir karar aşamasıdır.
Seçilen üniversite, hem mesleki anlamda, hem de psikolojik
ve sosyal anlamda öğrencilerin gelişimini sürdüreceği bir ortam olarak
düşünülebilir. Üniversite hayatı, kişinin ilgi ve becerilerini geliştirdiği,
sosyal bağlarını kuvvetlendirdiği, karakter gelişimini sürdürdüğü önemli bir
süreçtir. Bu nedenle, öğrencilerin gelişim basamaklarını belirleyecek olan
üniversite ortamını seçerken doğru bir tercihte bulunmaları büyük önem taşır.
Öğrenciler doğru bir seçim yapabilmek için hangi kriterlere
odaklanmalıdır?
Üniversite seçmede
göz önünde bulundurulması gereken kriterleri sıralıyalım:
1- Seçilen mesleki alandaki
başarı: Tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken en önemli
kriterlerden biri, üniversitenin seçilen mesleki alandaki başarısıdır. Bir
üniversitenin ilgili bölümündeki hocalarının çalışma alanları, projeleri,
verdikleri dersler bu başarının bir göstergesi olabilir. Bunun yanı sıra,
üniversite bünyesindeki laboratuarlar, araştırma ve uygulama merkezleri, ilgili
alandaki başarıyı gösteren diğer unsurlardır. Öğrencilerine uygulamalı araştırma
olanakları sunan, alanında başarılı hocalarla öğrencileri bir araya getiren bir
üniversite ortamı, mesleki eğitim ve başarıyı destekleyecek ilk
kriterlerdendir.
2- Fiziksel ve sosyal imkanlar:
Tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken önemli bir diğer kriter,
üniversitenin sahip olduğu fiziksel ve sosyal imkanlardır. Bir üniversitedeki
öğrenci kulüplerinin aktiviteleri, gönüllü çalışmalar, sosyal sorumluluk
projeleri, fiziksel koşulları öğrencilerin sosyal gelişimleri için çok
önemlidir. Bu tür faaliyetlerin yoğun olduğu bir üniversite ortamında,
öğrenciler akranlarıyla daha kuvvetli bağlar geliştirebilecek, geniş bir sosyal
çevre oluşturabilecektir. Bu da, hem üniversite yılları boyunca hem de
mezuniyet sonrasındaki yıllarda kişisel ve profesyonel bir sosyal ağın
kurulmasına katkıda bulunur.
3- Yabancı dil eğitimi: Hem
üniversite hayatı, hem de iş hayatı için yabancı bir ya da birkaç dilin
öğrenilmesi bir gerekliliktir. Tercih yapacak öğrenciler için önemli bir seçim
kriter, üniversitenin yabancı dilde eğitim vermesi veya yabancı dil eğitimine
önem vermesidir. Yabancı dil akademik hayatta uluslar arası literatürün
takibini sağlarken, diğer yandan iş yaşamında başarı kazanmanın temel
gerekliliklerinden biri haline gelmiştir. Bu nedenle, yabancı dilde eğitim
veren bir üniversitede okumak, kişinin geleceğe daha sağlam adımlarla
hazırlanmasını sağlar.
4- Yurtdışı bağlantıları:
Üniversite hayatı, yalnızca akademik eğitimin sağlandığı bir süreç değil, aynı
zamanda kişinin dünyayla iletişim kurmayı öğrendiği bir dönüm noktasıdır. Bu
süreçte, öğrencilerin farklı ülkelerden insanlarla ve kurumlarla etkileşim
kurması zenginleştirici bir deneyim sağlar. Bu bakımdan, tercih yapacak
öğrencilerin seçtikleri üniversitenin ve bölümün uluslararası öğrenci değişim
programları ve diğer yurtdışı bağlantıları konusunda bilgi edinmesi önemlidir.
5- Staj imkanları: Üniversite
eğitiminin önemli bir parçası, edinilen bilgilerin iş yaşamında ve uygulamada
nasıl kullanıldığını bilmektir. Bu nedenle, staj imkanları öğrencinin yeni
deneyimler kazanmasına, kariyer hedeflerini netleştirmesine ve öğrendiği soyut
kavramların uygulamaya nasıl dönüştüğünü görmesine yardımcı olur. Tercih
yapacak öğrenciler, seçtikleri bölümde ne tür staj imkanları olduğunu dikkate
almalı, eğitimlerini zenginleştirebilecek uygulama olanaklarını araştırmalıdır.
6- Hoca-öğrenci ilişkilerinin
niteliği: Hoca-öğrenci ilişkileri, üniversite hayatının en önemli
bileşenlerinden biridir. Öğrenciler ve hocalar arasında birebir ve güçlü bir
iletişimin kurulması, hocaların ulaşılabilir olması, öğrencilerin gelişimini
büyük ölçüde destekler. Öğrenci ve hocalar arasındaki ilişki, hem eğitici hem
de rehberlik edici bir işleve sahip olabilir. Bu nedenle, tercih yapacak
öğrenciler gitmek istedikleri üniversitenin öğrenci-hoca ilişkileri konusunda
nasıl bir tutuma sahip olduğunu araştırmalıdır.
7- Burs imkanları: Tercih yapacak
öğrencilerin dikkat etmesi gereken bir diğer kriter, üniversitenin sunduğu burs
imkanlarıdır. Başarıya bağlı burs imkanlarının sunulması, öğrencinin akademik
başarısını motive edebileceği gibi öğrencilere maddi açıdan da destek sağlar.
Üniversite okumak için farklı bir şehre giden, ailelerinden ayrı bir yaşam
kurmayı deneyen öğrenciler için burs imkanları, üniversite seçim aşamasında
önemli bir kriterdir.
8- Üniversitenin şehri:
Üniversitenin bulunduğu şehir, tercih aşamasında dikkat edilmesi gereken bir
diğer önemli kriterdir. Üniversite için gidilecek şehrin büyüklüğü, güvenliği,
sosyal ve kültürel imkanları, iş imkanları, şehirdeki yaşam pahalılığı, ailenin
yaşadığı şehre uzaklığı, tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken
unsurlardır. Üniversite hayatı, öğrencilerin daha bağımsız yaşamaya
başlayacakları bir dönem olacağından, tercih edilen şehrin özellikleri dikkate
alınmalıdır.
Maalesef ülkemizde Üniversite hayatında okurken karşımıza
çıkacak en büyük tehlikelerden biride
Akademisyen adı altında hocalarımızın ideolojik fikir ve
düşüncelerini bizlere empoze etmeye çalışmaları,Üniversiteleri örgüt hücre yuvalarına
çevirmeleri,beyinlerimizi yıkamak ve ülkemizin geleceği gençliği ülkemize
devletimize düşman etmeleri.
Mustafa Kemal atatürk’ün dediği gibi;
"Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları
kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan
en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören
gerçek alimler çıkabilir."
Mustafa Kemal ATATÜRK
Ülke,Devlet,Din ve Türk düşmanı bu akademisyenlerden
günümüzde çok fazla var.Bu Akademisyen adı altında üniversitelerde görev yapan
hoca kılıklı bölücülerin bulunduğu Üniversiteler tercih edilmemeli.Bu
Üniversitelerde,Bu hocaların yetiştirdiği gençlerden devlet ve millete hiçbir fayda
gelmez.Aksine Terörist olurlar maazallah…..
Üniversite seçerken en önemi konulardan biride Gençlerin
hayatını yönlendirdiği bu Eğitim alanında Eğitimin Akademik çalışmaların
dışında faaliyette bulunan Üniversitelerden uzak durmak olmalı…
Mesele Bir örnek vermek istiyorum; Yorun sadece size ait….
Sabancı Üniversitesi'nde 'Ermeni soykırımı' çalıştayı
Sabancı Üniversitesi'nin de içinde olduğu çeşitli kuruluşlar
Berlin'de sözde Ermeni Soykırımı konusunda çalıştay düzenliyor.
Almanya’nın başkenti Berlin’de 14-17 Eylül 2017 tarihleri
arasında sözde Ermeni Soykırımı konusunda bir çalıştay düzenlenecek. Çalıştay
Potsdam Üniversitesi’nde yapılacak. Çalıştayın açılış ve kapanış konuşmalarını
da Sabancı Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Hülya Adak
yapacak.
Çalıştay programının üzerinde dört kuruluşun adı yer alıyor:
Michigan Üniversitesi (ABD), Lepsiushaus Potsdam Enstitüsü, USC Dornsife
Institute of Armenian Studies (Güney Kaliforniya Üniversitesi-Ermeni
Çalışmaları Enstitüsü) ve Sabancı Üniversitesi.
'SOYKIRIM ÇALIŞMASI' YÜRÜTEN DERNEK
Lepsiushaus Potsdam Enstitüsü, sözde Ermeni Soykırımı
konusunda Almanya ve Avrupa ülkelerinde çalışmalar yapan bir kuruluş. Enstitü
adını, sözde Ermeni Soykırımı'nı kanıtlamak için çaba sarfeden, protestan
'insan hakları savunucusu' Johannes Lepsius'den alıyor.
Çalıştay “Türk-Ermeni Bursları (WATS) Üzerine Atölye
Faaliyetleri 2017 - Ermeni Soykırımına Avrupa Yaklaşımları” adını taşıyor.
ÇALIŞTAYIN SİTESİ AÇIKLAMAYI BOŞA DÜŞÜRDÜ
Öte yandan Sabancı Üniversitesi'nden yapılan açıklamada,
çalıştaya kurumsal olarak katılım olmadığı iddia edildi. Üniversitenin kurumsal
iletişim birimi, açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Haberde bahsi geçen konferansın evsahipliğini Sabancı
Üniversitesi’nin yaptığı bilgisi doğru değildir. Öğretim üyelerimiz, Sabancı
Üniversitesi Akademik Özgürlük İlkeleri çerçevesinde yürüttükleri
araştırmalarda ulaştıkları araştırma sonuçlarını yayınlama, tartışma ve
yorumlamada özgürdürler. Sabancı Üniversitesi öğretim kadrosu ve yönetimi, her
üniversite üyesinin bireysel bilimsel görüş ya da sanatsal ifade hakkını
korumakla yükümlüdür. Bununla birlikte kamuoyu önünde ifade edilen görüşler
hiçbir biçimde üniversiteyi bağlamaz ve üniversitemizi temsil etmez.”
"SABANCI ÜNİVERSİTESİ İŞBİRLİĞİYLE"
Ancak çalıştayın internet sitesinde “Sabancı Üniversitesi
işbirliğiyle” ifadesi yazıldı. Sitedeki “Katılan kurumlar” başlığı altında da
Sabancı Üniversitesi yer aldı.
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM)'nin İsviçre-Perinçek
davasında verdiği karara rağmen düzenlenecek çalıştay tepki çekti.
SOYKIRIMI REDDEDEN ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN KATILIM BAŞVURULARI KABUL
EDİLMEDİ
Çalıştaya sadece soykırım tezlerini savunan isimler
konuşmacı olarak çağırılırken Türk tezlerini savunanların olmaması dikkat
çekti. “Soykırım yoktur” diyen öğretim görevlilerinin çalıştaya davet
edilmediği, katılmak için yaptıkları başvuruların da reddedildiği iddia edildi.
Çalıştaya ağırlıklı olarak dünyanın çeşitli üniversitelerinde görev yapan
“Ermeni Soykırımı vardır” diyen Türk akademisyenler davet edildi: Fatma Müge
Göçek (Michigan Üniversitesi, ABD), Ohannes Kılıçdağı (Bilgi Universitesi,
İstanbul), Emre Can Dağlıoğlu (Clark Üniversitesi, ABD), Nazan Maksudyan
(Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Berlin), Murat Cankara (Ankara Üniversitesi,
Ankara), Hülya Adak (Sabancı Üniversitesi, İstanbul), Zeynep Türkyılmaz (Koç
Üniversitesi, İstanbul), Adnan Çelik (Sosyal Bilimler Yüksek Tahsil Okulu,
Paris), Yektan Türkyılmaz (Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa), Erkan Ercel (Ryerson
Üniversitesi, Kanada), Öndercan Muti (Humboldt Üniversitesi, Berlin), Öykü
Gürpınar (Sosyal Bilimler Yüksek Tahsil Okulu, Paris), Kader Konuk (Duisburg
Üniversitesi, Almanya), E. Egemen Özbek (Carleton Üniversitesi, Kanada), Eren
Yıldırım Yetkin (Goethe Üniversitesi, Frankfurt).
MERKEL'E MEKTUP GÖNDEREN AKADEMİSYEN
Programın açılışını ve kapanışını yapacak olan Hülya Adak,
FETÖ'den tutuklanan İşter Gözaydın'ın (Akademisyen) iadesi için imza atmıştı.
Adak ayrıca Almanya Başbakanı Angela Merkel'e açık mektup yazarak sözde
soykırımı tanıyan tasarıyı kabul etmesi için çağrıda bulunan 43 isimden biri.
Adak, Doğu-Güneydoğu bölgesindeki terörle mücadele operasyonlarını katliam
olarak değerlendiren Barış İçin Akademisyenler bildirisinin de imzacısı.
Sabancı Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyesi
Hülya Adak
ÇALIŞTAY PROGRAMI ŞÖYLE:
Eylül 14, 2017
Karşılama: Sabancı Üniversitesi'nden Hülya Adak ve Berlin
Avrupa Akademisi'nden Andrea Despot
KONFERANS
Giriş: Rolf Hosfeld (Lepsiushaus Potsdam)
Açılış konuşması: Stefan Ihrig (University of Haifa)
Ermeni Soykırımını Avrupa ve Dünya tarihiyle tekrar
bütünleştirmek.
Yorumlar: Fatma Müge Göçek (Michigan Üniversitesi)
Şimdi yukarıdaki Eğitim kurumundaki Akademisyen ve Eğitim
kurumu hakkında yorumu sizlere bırakıyorum.