BİZLER TÜRKİYE İÇİN VARIZ

Amacımız Bu ülkenin hepimiz için huzurlu ve yaşanabilir olması için yürütülen çabalara katkı sunmak.

Alevisiyle, Kürdüyle; gelenekselcisi, Atatürkçüsüyle; milliyetçisi, solcusuyla… Hepimiz bu ülkede yaşıyoruz.

Bence, hepimiz daha iyi koşullarda yaşamayı hak ediyoruz.Daha onurlu, daha saygın, daha estetik, daha barışçı koşullarda birlikte yaşamak için bilgilendirme paylaşım yapıyoruz…

Günlük Haber Siyasi-Politik Yorum Platformu


Whatsapp ile paylaş

6 Eylül 2017 Çarşamba

Üniversite seçiminde önemli kriterler!

TAMER ASHRAF
DİRİLİŞ POSTASI
Üniversite adaylarının üniversite ortamını seçerken doğru tercihte bulunmaları büyük önem taşıyor.
Üniversite seçimi, öğrencilerin geleceğine yön veren, hayatını şekillendiren önemli bir karar aşamasıdır.
Seçilen üniversite, hem mesleki anlamda, hem de psikolojik ve sosyal anlamda öğrencilerin gelişimini sürdüreceği bir ortam olarak düşünülebilir. Üniversite hayatı, kişinin ilgi ve becerilerini geliştirdiği, sosyal bağlarını kuvvetlendirdiği, karakter gelişimini sürdürdüğü önemli bir süreçtir. Bu nedenle, öğrencilerin gelişim basamaklarını belirleyecek olan üniversite ortamını seçerken doğru bir tercihte bulunmaları büyük önem taşır.
Öğrenciler doğru bir seçim yapabilmek için hangi kriterlere odaklanmalıdır?

Üniversite seçmede göz önünde bulundurulması gereken kriterleri sıralıyalım:
1- Seçilen mesleki alandaki başarı: Tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken en önemli kriterlerden biri, üniversitenin seçilen mesleki alandaki başarısıdır. Bir üniversitenin ilgili bölümündeki hocalarının çalışma alanları, projeleri, verdikleri dersler bu başarının bir göstergesi olabilir. Bunun yanı sıra, üniversite bünyesindeki laboratuarlar, araştırma ve uygulama merkezleri, ilgili alandaki başarıyı gösteren diğer unsurlardır. Öğrencilerine uygulamalı araştırma olanakları sunan, alanında başarılı hocalarla öğrencileri bir araya getiren bir üniversite ortamı, mesleki eğitim ve başarıyı destekleyecek ilk kriterlerdendir.
2- Fiziksel ve sosyal imkanlar: Tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken önemli bir diğer kriter, üniversitenin sahip olduğu fiziksel ve sosyal imkanlardır. Bir üniversitedeki öğrenci kulüplerinin aktiviteleri, gönüllü çalışmalar, sosyal sorumluluk projeleri, fiziksel koşulları öğrencilerin sosyal gelişimleri için çok önemlidir. Bu tür faaliyetlerin yoğun olduğu bir üniversite ortamında, öğrenciler akranlarıyla daha kuvvetli bağlar geliştirebilecek, geniş bir sosyal çevre oluşturabilecektir. Bu da, hem üniversite yılları boyunca hem de mezuniyet sonrasındaki yıllarda kişisel ve profesyonel bir sosyal ağın kurulmasına katkıda bulunur.
3- Yabancı dil eğitimi: Hem üniversite hayatı, hem de iş hayatı için yabancı bir ya da birkaç dilin öğrenilmesi bir gerekliliktir. Tercih yapacak öğrenciler için önemli bir seçim kriter, üniversitenin yabancı dilde eğitim vermesi veya yabancı dil eğitimine önem vermesidir. Yabancı dil akademik hayatta uluslar arası literatürün takibini sağlarken, diğer yandan iş yaşamında başarı kazanmanın temel gerekliliklerinden biri haline gelmiştir. Bu nedenle, yabancı dilde eğitim veren bir üniversitede okumak, kişinin geleceğe daha sağlam adımlarla hazırlanmasını sağlar.
4- Yurtdışı bağlantıları: Üniversite hayatı, yalnızca akademik eğitimin sağlandığı bir süreç değil, aynı zamanda kişinin dünyayla iletişim kurmayı öğrendiği bir dönüm noktasıdır. Bu süreçte, öğrencilerin farklı ülkelerden insanlarla ve kurumlarla etkileşim kurması zenginleştirici bir deneyim sağlar. Bu bakımdan, tercih yapacak öğrencilerin seçtikleri üniversitenin ve bölümün uluslararası öğrenci değişim programları ve diğer yurtdışı bağlantıları konusunda bilgi edinmesi önemlidir.
5- Staj imkanları: Üniversite eğitiminin önemli bir parçası, edinilen bilgilerin iş yaşamında ve uygulamada nasıl kullanıldığını bilmektir. Bu nedenle, staj imkanları öğrencinin yeni deneyimler kazanmasına, kariyer hedeflerini netleştirmesine ve öğrendiği soyut kavramların uygulamaya nasıl dönüştüğünü görmesine yardımcı olur. Tercih yapacak öğrenciler, seçtikleri bölümde ne tür staj imkanları olduğunu dikkate almalı, eğitimlerini zenginleştirebilecek uygulama olanaklarını araştırmalıdır.
6- Hoca-öğrenci ilişkilerinin niteliği: Hoca-öğrenci ilişkileri, üniversite hayatının en önemli bileşenlerinden biridir. Öğrenciler ve hocalar arasında birebir ve güçlü bir iletişimin kurulması, hocaların ulaşılabilir olması, öğrencilerin gelişimini büyük ölçüde destekler. Öğrenci ve hocalar arasındaki ilişki, hem eğitici hem de rehberlik edici bir işleve sahip olabilir. Bu nedenle, tercih yapacak öğrenciler gitmek istedikleri üniversitenin öğrenci-hoca ilişkileri konusunda nasıl bir tutuma sahip olduğunu araştırmalıdır.
7- Burs imkanları: Tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken bir diğer kriter, üniversitenin sunduğu burs imkanlarıdır. Başarıya bağlı burs imkanlarının sunulması, öğrencinin akademik başarısını motive edebileceği gibi öğrencilere maddi açıdan da destek sağlar. Üniversite okumak için farklı bir şehre giden, ailelerinden ayrı bir yaşam kurmayı deneyen öğrenciler için burs imkanları, üniversite seçim aşamasında önemli bir kriterdir.
8- Üniversitenin şehri: Üniversitenin bulunduğu şehir, tercih aşamasında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli kriterdir. Üniversite için gidilecek şehrin büyüklüğü, güvenliği, sosyal ve kültürel imkanları, iş imkanları, şehirdeki yaşam pahalılığı, ailenin yaşadığı şehre uzaklığı, tercih yapacak öğrencilerin dikkat etmesi gereken unsurlardır. Üniversite hayatı, öğrencilerin daha bağımsız yaşamaya başlayacakları bir dönem olacağından, tercih edilen şehrin özellikleri dikkate alınmalıdır.
Maalesef ülkemizde Üniversite hayatında okurken karşımıza çıkacak en büyük tehlikelerden biride
Akademisyen adı altında hocalarımızın ideolojik fikir ve düşüncelerini bizlere empoze etmeye çalışmaları,Üniversiteleri örgüt hücre yuvalarına çevirmeleri,beyinlerimizi yıkamak ve ülkemizin geleceği gençliği ülkemize devletimize düşman etmeleri.
Mustafa Kemal atatürk’ün dediği gibi;
"Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir."
Mustafa Kemal ATATÜRK
Ülke,Devlet,Din ve Türk düşmanı bu akademisyenlerden günümüzde çok fazla var.Bu Akademisyen adı altında üniversitelerde görev yapan hoca kılıklı bölücülerin bulunduğu Üniversiteler tercih edilmemeli.Bu Üniversitelerde,Bu hocaların yetiştirdiği gençlerden devlet ve millete hiçbir fayda gelmez.Aksine Terörist olurlar maazallah…..
Üniversite seçerken en önemi konulardan biride Gençlerin hayatını yönlendirdiği bu Eğitim alanında Eğitimin Akademik çalışmaların dışında faaliyette bulunan Üniversitelerden uzak durmak olmalı…
Mesele Bir örnek vermek istiyorum; Yorun sadece size ait….

Sabancı Üniversitesi'nde 'Ermeni soykırımı' çalıştayı

Sabancı Üniversitesi'nin de içinde olduğu çeşitli kuruluşlar Berlin'de sözde Ermeni Soykırımı konusunda çalıştay düzenliyor.
Almanya’nın başkenti Berlin’de 14-17 Eylül 2017 tarihleri arasında sözde Ermeni Soykırımı konusunda bir çalıştay düzenlenecek. Çalıştay Potsdam Üniversitesi’nde yapılacak. Çalıştayın açılış ve kapanış konuşmalarını da Sabancı Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Hülya Adak yapacak.
Çalıştay programının üzerinde dört kuruluşun adı yer alıyor: Michigan Üniversitesi (ABD), Lepsiushaus Potsdam Enstitüsü, USC Dornsife Institute of Armenian Studies (Güney Kaliforniya Üniversitesi-Ermeni Çalışmaları Enstitüsü) ve Sabancı Üniversitesi.

'SOYKIRIM ÇALIŞMASI' YÜRÜTEN DERNEK

Lepsiushaus Potsdam Enstitüsü, sözde Ermeni Soykırımı konusunda Almanya ve Avrupa ülkelerinde çalışmalar yapan bir kuruluş. Enstitü adını, sözde Ermeni Soykırımı'nı kanıtlamak için çaba sarfeden, protestan 'insan hakları savunucusu' Johannes Lepsius'den alıyor.
Çalıştay “Türk-Ermeni Bursları (WATS) Üzerine Atölye Faaliyetleri 2017 - Ermeni Soykırımına Avrupa Yaklaşımları” adını taşıyor.

ÇALIŞTAYIN SİTESİ AÇIKLAMAYI BOŞA DÜŞÜRDÜ

Öte yandan Sabancı Üniversitesi'nden yapılan açıklamada, çalıştaya kurumsal olarak katılım olmadığı iddia edildi. Üniversitenin kurumsal iletişim birimi, açıklamada şu ifadelere yer verdi:
“Haberde bahsi geçen konferansın evsahipliğini Sabancı Üniversitesi’nin yaptığı bilgisi doğru değildir. Öğretim üyelerimiz, Sabancı Üniversitesi Akademik Özgürlük İlkeleri çerçevesinde yürüttükleri araştırmalarda ulaştıkları araştırma sonuçlarını yayınlama, tartışma ve yorumlamada özgürdürler. Sabancı Üniversitesi öğretim kadrosu ve yönetimi, her üniversite üyesinin bireysel bilimsel görüş ya da sanatsal ifade hakkını korumakla yükümlüdür. Bununla birlikte kamuoyu önünde ifade edilen görüşler hiçbir biçimde üniversiteyi bağlamaz ve üniversitemizi temsil etmez.”
"SABANCI ÜNİVERSİTESİ İŞBİRLİĞİYLE"
Ancak çalıştayın internet sitesinde “Sabancı Üniversitesi işbirliğiyle” ifadesi yazıldı. Sitedeki “Katılan kurumlar” başlığı altında da Sabancı Üniversitesi yer aldı.
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM)'nin İsviçre-Perinçek davasında verdiği karara rağmen düzenlenecek çalıştay tepki çekti.

SOYKIRIMI REDDEDEN ÖĞRETİM GÖREVLİLERİNİN KATILIM BAŞVURULARI KABUL EDİLMEDİ

Çalıştaya sadece soykırım tezlerini savunan isimler konuşmacı olarak çağırılırken Türk tezlerini savunanların olmaması dikkat çekti. “Soykırım yoktur” diyen öğretim görevlilerinin çalıştaya davet edilmediği, katılmak için yaptıkları başvuruların da reddedildiği iddia edildi. Çalıştaya ağırlıklı olarak dünyanın çeşitli üniversitelerinde görev yapan “Ermeni Soykırımı vardır” diyen Türk akademisyenler davet edildi: Fatma Müge Göçek (Michigan Üniversitesi, ABD), Ohannes Kılıçdağı (Bilgi Universitesi, İstanbul), Emre Can Dağlıoğlu (Clark Üniversitesi, ABD), Nazan Maksudyan (Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Berlin), Murat Cankara (Ankara Üniversitesi, Ankara), Hülya Adak (Sabancı Üniversitesi, İstanbul), Zeynep Türkyılmaz (Koç Üniversitesi, İstanbul), Adnan Çelik (Sosyal Bilimler Yüksek Tahsil Okulu, Paris), Yektan Türkyılmaz (Kıbrıs Üniversitesi, Lefkoşa), Erkan Ercel (Ryerson Üniversitesi, Kanada), Öndercan Muti (Humboldt Üniversitesi, Berlin), Öykü Gürpınar (Sosyal Bilimler Yüksek Tahsil Okulu, Paris), Kader Konuk (Duisburg Üniversitesi, Almanya), E. Egemen Özbek (Carleton Üniversitesi, Kanada), Eren Yıldırım Yetkin (Goethe Üniversitesi, Frankfurt).

MERKEL'E MEKTUP GÖNDEREN AKADEMİSYEN

Programın açılışını ve kapanışını yapacak olan Hülya Adak, FETÖ'den tutuklanan İşter Gözaydın'ın (Akademisyen) iadesi için imza atmıştı. Adak ayrıca Almanya Başbakanı Angela Merkel'e açık mektup yazarak sözde soykırımı tanıyan tasarıyı kabul etmesi için çağrıda bulunan 43 isimden biri. Adak, Doğu-Güneydoğu bölgesindeki terörle mücadele operasyonlarını katliam olarak değerlendiren Barış İçin Akademisyenler bildirisinin de imzacısı.

Sabancı Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Hülya Adak
ÇALIŞTAY PROGRAMI ŞÖYLE:
Eylül 14, 2017
Karşılama: Sabancı Üniversitesi'nden Hülya Adak ve Berlin Avrupa Akademisi'nden Andrea Despot

KONFERANS

Giriş: Rolf Hosfeld (Lepsiushaus Potsdam)
Açılış konuşması: Stefan Ihrig (University of Haifa)
Ermeni Soykırımını Avrupa ve Dünya tarihiyle tekrar bütünleştirmek.
Yorumlar: Fatma Müge Göçek (Michigan Üniversitesi)


Şimdi yukarıdaki Eğitim kurumundaki Akademisyen ve Eğitim kurumu hakkında yorumu sizlere bırakıyorum.
google-site-verification: google2afd6f3c8ec4d6d7.html