BİZLER TÜRKİYE İÇİN VARIZ

Amacımız Bu ülkenin hepimiz için huzurlu ve yaşanabilir olması için yürütülen çabalara katkı sunmak.

Alevisiyle, Kürdüyle; gelenekselcisi, Atatürkçüsüyle; milliyetçisi, solcusuyla… Hepimiz bu ülkede yaşıyoruz.

Bence, hepimiz daha iyi koşullarda yaşamayı hak ediyoruz.Daha onurlu, daha saygın, daha estetik, daha barışçı koşullarda birlikte yaşamak için bilgilendirme paylaşım yapıyoruz…

Günlük Haber Siyasi-Politik Yorum Platformu


Whatsapp ile paylaş

8 Eylül 2017 Cuma

ATATÜRK EĞİTİM MÜFREDATI'NDAN ÇIKARILDI SÖYLEMİ

Tamer Ashraf
Evet Atatürk eğitim müfretatından çıkarıldı haberleri ve Bu haberlerin yaygarasını yapanların asıl niyetleri.

Cumhuriyet:
Müfredat sil baştan... Evrim teorisi ve Atatürk yok

Milli Eğitim yıllar sonra ilkokul, ortaokul ve lise müfredatını sil baştan düzenledi. “Atatürkçülük” kavramı sosyal bilimler derslerinin müfredatından tamamen ıkarıldı, Atatürk’ün işlenişinin kapsamı daraltıldı. Müfredatın bu yönde değiştirilmesi için talep hükümete yakın Eğitim Bir Sen’den gelmişti. Bakanlık ayrıca ders programından Darwin’in “Evrim teorisi”ni de çıkardı.

**Burada Cumhuriyet Gazetesi diyorki,Atatürkçülük yani Atatürkü anlamak ve ideallerini yerine getirmek değil,Atatürk (Kemalizm) adı üstünden İdeolojik  fikirlerinin engellenmesinden bahsediyor.


İdeolojik fikirlerinin temel dayanağı bütün dünyada çökmüş olan Darwin Evrim teorisi asıl dertleri budur......

Sözcü Gazetesi:
“Atatürk’ü’ ve Cumhuriyet Devrimlerini Tarih derslerinden siliyorlar”

**Aslında Silinen Atatürk'ün ve Cumhuriyetin kazanımları değil,Atatürk'ü artık amaçları için kullanamayacak olmaları...

Chp:
Hazırlanan yeni öğretim programlarıyla ilgili kapsamlı bir çalışma yaptıklarını söyleyen CHP İstanbul Milletvekili ve Grup Başkanvekili Engin Altay, “Yeni Öğretim programlarının hazırlanmasının amacı, eğitim sistemini çağdaş, bilimsel normlardan uzaklaştırmak, dini motiflerle ders kitaplarını donatmak, ‘Değerler Eğitimi’ adı altında dini eğitim vermek ve Atatürkçü Düşünce Sistemini eğitim sisteminden çıkarmaktır” dedi.

Yeni öğretim programlarının çağdaş, bilimsel temellerden uzak, laik eğitim ilkesinden yoksun olduğunu anlatan Altay,İktidara geldiği günden buyana laik eğitimi yok etmeye çalışan AKP, yeni müfredat ile laik, çağdaş, bilimsel eğitime son darbeye vurmaya hazırlanıyor”

Yeni müfredatın Atatürkçülük konularından yoksun olduğunun altını çizen Altay, şöyle devam etti: “Atatürkçülük ile ilgili kavramlar bilişsel düzeyde kalmış, duyuşsal düzeydeki kavramların azaltıldığı görülüyor. 

Öğretim Programlarının genelinde Atatürkçü düşünce sisteminin tasfiye edilmeye çalışıldığı görülüyor. 

Türkçe, Sosyal Bilimler, Felsefe, Hayat Bilgisi, T.C İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Tarih gibi dersler hedef alınmış, bu derslerin Atatürkçülük ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile bağlantısı kesilmiştir. Sayısal derslerde küçük değişikliklere gidilmiş, yeni bir müfredat yazılmış gibi bir algı oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu derslerin Atatürkçülük ve Atatürkçü Düşünce Sistemi ile bağlantısı kesilmiştir.”

**Yine Atatürk Devrim ve İlkeleri,idealleri ile ilgili hiçbir çalışması,projesi,hayelleri ve hedefleri olmayan Chp'li vekillerin asıl korkusu,Atatürk İlke ve İnkılarının asıl amaç ve hedeflerini öğrenen bir nesil Chp'nin veya bu zihniyetin yüzüne bakmayacağından korkmasıdır....

Türkiye'de Solcu'yum,Cumhuriyetci'yim,Atatürk'cüyüm diyenlere genel olarak bakıldığında Atatürk ve ideallerinden bi haber oldukları,Aksine Atatürk'ün ideallerinin tersine çalıştıklarını görürüz.

Bu Milletin değerlerini okuyamayan,İnancına ve kültürüne saygı duymayan Türkiye'nin Bağımsız güçlü bir devlet olmasını istemeyen,Türk ve Türkiye Düşmanları ile ittifak kuran Bu zihniyet maalesef birde bu ülkeyi yönetmeyi arzuluyor.
Sayfamızda Atatürk İlke ve İnkılapları Atatürk köşesinde yazmaktadır.

Türk Milleti Atatürk'ünü sever lider olarak kabul eder,Onun ideallerini yaşatmak ve gerçekleştirmek için büyük gayret ve çaba sarfeder.Fakat Atatürk'e put gibi tapınmaz,Her hainlikte arkasına saklanmaz,Atatürk'ü becerisizliklerine alet etmez.

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz'dan Müfredat Eleştirilerine  verdiği Cevap;

Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, “Müfredatta Atatürk’ün üstün askeri yetenekleri, devlet adamlığı, inkılapçı niteliklerini öğrenerek, öğrencilerimize onun kişilik özelliklerini örnek almasını istiyoruz. Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen Türk inkılabının anlamını ve önemini kavramasını istiyoruz” dedi.

Bakan Yılmaz, TBMM Genel Kurulu’nda müfredat ile ilgili söz aldı. Yılmaz, kürsüde yaptığı konuşmada, müfredat değişikliğini canlı organizmaya benzeterek, "Öğretim programları bireysel, toplumsal, bilimsel yaşanmakta olan değişim ve gelişime bağlı olarak belirli aralıklarla güncellenir. Canlılar içinde değişim canlılığın devamı için ana unsurdur. Organizma canlılığını yenilenmeye borçludur" ifadelerini kullandı.

Öğrenci merkezli bir yaklaşım ortaya çıkarmak istediklerini söyleyen Yılmaz, "Bu müfredatta Atatürk’ün üstün askeri yetenekleri, devlet adamlığı, inkılapçı niteliklerini öğrenerek, öğrencilerimize onun kişilik özelliklerini örnek almasını istiyoruz. Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen Türk inkılabının anlamını ve önemini kavramasını istiyoruz. 

Türk inkılabının güçlüklere rağmen gerçekleştirildiğini kavramasını istiyoruz. Atatürk ilke ve inkılaplarının Türkiye Cumhuriyeti’nin sosyal, kültürel, ekonomik kalkınmada yerini kavramasını, laik, demokratik, ulusal, çağdaş değerleri yaşatmaya istekli olmasını istiyoruz. 

Atatürk’ün dünya görüşünü ve düşüncelerinin benimseyerek, Atatürkçü düşünce sisteminin bir savunucusu olmasını istiyoruz. Günümüzün sorunların Atatürkçü yaklaşımla çözümler üretmesini sağlayacak ve kendisini hazırlayacak bilgi, birikim, tutumlar kazanmasını istiyoruz. Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsetmek istiyoruz" değerlendirmesini yaptı.

Mustafa Kemal Atatürk’ün ’En büyük eserim Cumhuriyet’ dediğini hatırlatan Yılmaz, "Eğer siz Cumhuriyeti güçlendirmişseniz Atatürk’ün yolundasınız. 

Eğer Cumhuriyeti zayıflatıyorsanız Atatürk’ün yolundan uzaklaşmışsınız demektir. Kuvay-ı Milliye’nin oluşumunu, milli cemiyetleri ve milli varlığa düşman cemiyetleri analiz eder, Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkışı, Havza Genelgesi, Amasya Genelgesi, Erzurum ve Sivas kongreleri ve Amasya görüşmelerine yer verilir. 

Yine, ulusal egemenlik, tam bağımsızlık ilkeleri ve vatanın bütünlüğü esasıyla Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı ve Misakı Milli’nin kabulü arasında köprü kurulmasını istiyoruz. Batı cephesinde Kuvayı Milliye birliklerinin faaliyetlerinin ve düzenli ordu kurulma sürecinin analiz edilmesini istiyoruz. 

Birinci ve İkinci Dünya Savaşları ile Kütahya ve Eskişehir Savaşlarının işlenmesini istiyoruz. ’Hem Birinci İnönü Savaşı’nı hem İkinci İnönü Savaşı’nı işle’ diyeceksiniz öğrencilerinize hem de bir kardeşim kalkıp ’İnönü müfredattan çıkarılıyor’ diyecek. Doğru değildir. Cumhuriyetçilik, milliyetçilik, halkçılık, devletçilik, laiklik ve inkılapçılık ilkeleri kavramsal düzeyde ele alınır. 

Yine, saltanatın kaldırılması, Ankara’nın başkent oluşu, cumhuriyetin ilan edilmesi, halifeliğin kaldırılması, Şeriye ve Evkaf Vekaleti’nin kaldırılması, Erkan-ı Harbiye Vekaleti’nin kaldırılması, 1924 Anayasası’nın kabulü konularına neden ve sonuçlarıyla yer verilir. Hukuki düzenlemelerin neler olduğu, Türk Medeni Kanunu’nun aile yapısında ve kadının toplumdaki yerinde meydana getirdiği değişimler vurgulanır"

**Gene bu siyasi ve ideolojik yapılanmanın rahatsız olduğu bir konu ise 15 Temmuz darbe girişiminin ardından 1. sınıftan itibaren “15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü” çocuklara anlatılacak ve 6. sınıftan itibaren Sosyal Bilgiler dersinde, toplumsal hayatta demokrasinin önemi 15 Temmuz üzerinden örneklerle anlatılacak olmasıdır.

İktidarın her çalışmasını boykot edip Ülke yararınamı değilmi diyerek kin ve nefret dolu ideolojik yapılarından dolayı,Atatürk üzerinden söylem geliştirip eyleme dönüştürme amacındalar.
Türk Milletinin Atatürk sevgisini gene istismar edip halkı devletine ve İktidar taraftarlarına karşı kışkırtma peşindeler.

Bugüne kadar bu tutmadı,Tutmayacak Türk Milleti değerleri etrafında bir olacak diri olacak...

Saygılarımla 
Tamer Ashraf






google-site-verification: google2afd6f3c8ec4d6d7.html